Fred-en-Jolanda-naar-de-noordkaap.reismee.nl

(Bijna) onderweg

Na de laatste werkdagen doorgebracht te hebben op een flexwerkplek bij De Boogaard, zijn we het laatste dagje naar huis gereden om te gaan inpakken voor de reis naar het hoge noorden. De caravan moest even gesopt worden want Simon en Marja gaan een paar weekends daar lekker genieten. Thuis moest het huis klaargemaakt worden voor de loge's uit Duitsland. Horst en Ingrid gaan vakantie vieren in ons huis, dus daar moest ook gesopt worden. Ach, en die lieve Fred, die was helemaal bezorgd dat ik misschien spierpijn zou krijgen... van al die ongekende inspanning... . Nog even de laatste ins en outs doorgesproken met Bartimeus. en nu maar duimen dat de komende drie weken goed blijven gaan. En nog even bij mama langs geweest, die natuurlijk blij zal zijn als we weer terug zijn.

De route bestaat uit decimale GPS coordinaten. Dus ik moest even puzzelen hoe je die in de navigatie moet invoeren. Uiteindelijk gelukt. En als we nu rechtstreeks in één keer zouden doorrijden naar de Noordkaap, dan zou dat al 3165 km zijn (en daarna nog terug naar het zuiden). We zullen dus veel meer km's rijden dan eerst gedacht. Maar dat is geen probleem, althans volgens die lieve Fred dan weer.... Als ik gewoon doe wat hij zegt zal het allemaal best goed gaan, zegt hij. Wat denken jullie, gaat me dat lukken?

De eerste reisdag begint morgenochtend om half acht. Dan rijden we naar de haven van Kiel, in het noorden van Duitsland. Met Stena Line varen we met de nachtboot naar Gothenburg.

Johan

De bootreis vanuit Kiel is al een hele belevenis. Goede reis!

Marja

Alles is goed voorbereid, lees ik. Een hele goede reis en ikgeniet graag met jullie mee. Have fun!

Pauline

Hi Jo en Fred, we wensen jullie een hele fijne vakantie! Geniet ervan,
Liefs Rob en Pauline

Simon en Marja

Was echt niet nodig hoor, het soppen van de caravan....wij zullen het goed bijhouden. Na al dat soppen zul je nu echt wel aan vakantie toe zijn.
Heel goede reis en doe alsjeblieft voorzichtig. T zijn zoooo veel km!!
We genieten mee, tijdens jullie reis????

Arnout Moojen

Hele goede reis en en herriner Fred dat ie zijn ijsmuts en wanten niet vergeet ????

Margot

Heel veel plezier en een voorspoedige reis!

Connie

Vanuit Velserbroek wensen we jullie een prachtige vakantie toe, wat zullen jullie weer veel zien.
Ik verheug me alweer op jullie reisverhalen onderweg.

Ineke van Baggem

Het grote avontuur is begonnen. Heel veel plezier, goede reis en behouden thuiskomst. Kan niet wachten op jullie verhalen. Liefs

Ineke van Baggem

Hoeveel km denken jullie te gaan rijden?

Jose

Heel veel plezier!!!

Wim

Heel veel plezier , geniet er van !