Fred-en-Jolanda-naar-de-noordkaap.reismee.nl

En er was licht

En er was licht

Het blijft de rest van de ‘dag’ prachtig weer. Het ziet er goed uit voor een herkansing op de Noordkaap. We delen de auto met onze vakantieburen en rijden weer de weg naar de Noordkaap. Nu kunnen we wat zien. Gisteravond was er dichte mist en zo vreselijk koud (1 graad). Nu is het 8 graden. En er staat een stevige wind, maar de lucht is kraakhelder. Er zijn nauwelijks mensen bij de globe, in tegenstelling tot gisteren. Dus we kunnen even wat foto’s schieten. Binnen bij de koffie is het lekker warm met een mooi panorama uitzicht op de Noordelijke IJszee. We blijven nu natuurlijk hangen tot middernacht. Dan zien wij bij een aantal mensen de champagne knallen.

Maar waar kijken we dan eigenlijk naar? Niet naar een zonsondergang. De zon staat hier altijd in het noorden. De hoogste stand (middag) is vrij laag aan de horizon. Middernacht is hij een beetje ‘gezakt’ en na 24:00 uur gaat hij weer een beetje omhoog.

Het is een prachtige ‘avond’ en we besluiten met onze vakantieburen met een wijntje/whisky in ons huisje. We willen helemaal niet slapen. Het is diep in de nacht, maar het lijkt middag en je hebt daardoor ook de energie die je overdag hebt. Het voelt heel tegennatuurlijk aan als we laat in de nacht toch gaan slapen.

Na een paar uurtjes slapen zitten we aan het ontbijt. Er is geen oventje in het huisje. Je kan hier niks kopen, dus je moet het doen met het eten dat je bij je hebt.

Ik had toch wel zin in een warm broodje en moet je eens opletten hoe lekker die zijn als je ze in de koekenpan opwarmt! Mijn gezicht voelt zonverbrand aan. Kennelijk heeft de zon hier nog veel kracht.

Vandaag is een reisdag met slechts 215 km naar Alta.

Ingrid en Ed

Wat een prachtige reis, en heerlijk om steeds jullie verhalen te lezen!
Echt een bijzondere trip naar het einde van de wereld! Nog een veel mooie tochten en blijf genieten ????

Anne

Wat een helden zijn jullie!
En nu snap ik waar je de energie vandaan haalt en je schrijfkunst door gewoon niet op tijd te slapen. Hahaha.
Geniet verder.

Ineke van Baggem

Schitterend verhaal weer. Zal wel weer wennen zijn als je weer naar het zuiden reist en dus wel weer een deels donkere nacht hebt. Maar jullie genieten wel volop door zolang op te blijven. Leuk en apart dat jullie vakantieschaduw nog steeds in jullie buurt is en er zelfs een soort van burenvriendschap is ontstaan. Geniet maart weer lekker verder. Ik kijk uit naar het volgende verhaal.

Connie

Wat een heerlijke "Floortje" verhalen krijgen we te lezen, voel me ook een beetje een schaduw reiziger hoor .

Aernout Moojen

Zitten nu op de camping jullie belevenissen te lezen geweldig in één woord

mw visser

lieve kinderen
wat een fantastiche reis maken jullie mee
groetjes mama